[06-Dec-2018 03:07:34 UTC] PHP Warning: Module 'intl' already loaded in Unknown on line 0 [06-Dec-2018 03:07:34 UTC] PHP Warning: Module 'imagick' already loaded in Unknown on line 0 [06-Dec-2018 03:07:34 UTC] PHP Fatal error: Call to undefined function add_action() in /home/ispelesl/public_html/bernutalrunis.lv/wp-content/themes/founder/inc/customizer.php on line 4 Kā bērniem iemācīt izpratni par to, kas ir nauda? - bernutalrunis.lv Skip to content →

Kā bērniem iemācīt izpratni par to, kas ir nauda?

Ar trīs gadu vecumu lielākā daļa bērnu saprot, ka naudu var apmainīt pret kaut ko, ko viņi vēlas. Bērni redzēs, ka izvilksit savu maku, lai samaksātu par tādām lietām kā pārtika, rotaļlietas, grāmatas u.c. Tā kā bērni tiek pakļauti šīm bieži notiekošajām naudas apmaiņām pret lietām, viņi ļoti agrā vecumā saprot, ka naudu var izmantot, lai nopirktu lietas, kas viņiem ir vajadzīgas un ko viņi vēlas. Ko viņi, iespējams, nesaprot, ir tas, kas tieši ir nauda un kā tā nonāk jūsu makā.

Barterēšana
Izskaidrojiet savam bērnam, ka pirms naudas bija cilvēki, kuri izmantoja maiņu vai tirdzniecību, lai samaksātu par lietām, kas viņiem vajadzīgas. Bartera lietošanai tika izmantoti tādi priekšmeti kā dzīvnieki, pārtika, gliemežvāki un krelles, un cilvēkiem bija jāvienojas par godīgu tirdzniecību – cik daudz vienas lietas var nopirkt, cik daudz citas. Piemēram, par desmiti olām varēja nopirkt maizes klaipu, bet par 10 cāļiem varēja nopirkt cūku. Lai gan bartera lietošana bija efektīva un ļāva cilvēkiem samaksāt par lietām, kas viņiem bija vajadzīgas, sistēmā bija daži trūkumi. Maiņai izmantotos priekšmetus ne vienmēr bija viegli pārvietot. Vaicājiet savam bērnam: “Vai tu vari kabatā turēt govi vai vairākus cāļus?” Tāpat problēma arī bija tas, ka vienumus ne vienmēr bija viegli sadalīt. Naudas ir jāsadala mazākos apjomos, lai tie būtu noderīgi. Jautājiet: “Vai govs maizes klaipai ir taisnīga tirdzniecība? Kā jūs varētu pārdot daļu no govs? Prece var sapūt, sabojāties, salūst vai citādi kļūt nevērtīga. Tā kā šāda veida apmaiņa bija sarežģīta, cilvēkiem vajadzēja vienkāršāku veidu, kā nopirkt nepieciešamās lietas, tāpēc tika izgatavotas zelta un sudraba monētas. Monētas atrisināja daudzas no problēmām, kas bija saistītas ar maiņu: monētas bija viegli pārnēsājamas, nāca dažādās nominācijās (dažādām monētām bija atšķirīga vērtība).

Nauda
Norādiet savam bērnam, ka nauda ir visādās formās un izmēros, un to izmanto, lai samaksātu par visu. Lielākajai daļai valstu ir divu veidu naudas: monētas, kas izgatavotas no metāliem un banknotes, kas izgatavotas no papīra. ASV ir dažādas monētas un banknotes, un katram no tiem ir cita vērtība. Bērniem ir noderīgi redzēt visas dažādās monētas un banknotes, lai viņi varētu salīdzināt. Vecāki bērniem var iemācīties monētu nosaukumus un atbilstošās vērtības:

• Viena 100. daļa no eiro = 1 cents
• Viena 25. daļa no eiro = 5 centi
• Viena 10. daļa no eiro = 10 centi
• Viena ceturtā daļa no eiro = 25 centi
• Puse no eiro = 50 centi

Vecāki bērniem var arī mācīt, ka dažādas monētas var sastādīt tādu pašu naudas summu – imprumut online 2000. Piemēram, jūs varat sastādīt vienu eiro ar:

• 100 viena centa monētām
• 20 piecu centu monētām
• 10 desmit centu monētām
• 2 50 centu monētām
• 2 20 centu monētām + 6 10 centu monētām
• 1 50 centu monētas + 1 20 centu monētas + 5 5 centu monētām

Ir vairākas naudas spēles, kuras varat spēlēt, lai palīdzētu bērnam iemācīties atpazīt dažādas monētas un banknotes.

Izprast naudu bērniem var nebūt vienkārši, tāpēc paturiet prātā, tas var aizņemt laiku, bet vienlaikus tam nav jābūt nogurdinoši un credit nevoi personale rapid. Tomēr ar laiku bērnam augot noteikti parādīsies visas nepieciešamās zināšanas, lai ne tikai izprastu, kas ir nauda, bet arī veiksmīgi to izmantotu pirkumiem vai uzglabāt.